Hej, pozdravljeni v novi rubriki spoznaj proizvajalce, kjer bova skozi kratke intervjuje predstavili zgodbe ljudi, ki stojijo za izdelki, ki jih najdeš v Moji Culi.
Danes ti predstavljava Manco in Luka iz Mimy Nutbase, prvo slovensko podjetje, ki ponuja osnove za rastlinska ml=ka. In to brez plastične embalaže! Spodaj, pa te čaka tudi presenečenje, tako da beri naprej 😉
-
-
-
- Kdo je, oziroma sta Mimy?
-
-
MIMY ustvarjava Manca in Luka, žena in mož, starša 2 otrokoma, ki sva se na neki točki odločila, da nama ni treba vsega kuhati in pripravljati doma, da obstajajo dovolj dobre alternative in, ko za rastlinske napitke le-te nisva našla, sva jo pa ustvarila.
Jaz, Manca, sem sicer v zasebnem življenju bolj zadržana in tiha, pri MIMY pa skrbim za komunikacijo in prodajo, tako da se trudim biti čim bolj glasna.
Luka pa skrbi za bolj tehnične vidike MIMY – da je dovolj zaloge, da spletna stran deluje in zaradi njega jaz sploh imam kaj za početi.
- Kako se je zgodba Mimy začela?
Vse skupaj se je začelo z mojo željo po bolj domačih rastlinskih napitkih. Ko sta jih otroka želela piti kar tako, same, sem pomislila koliko teh dodatkov potem redno popijemo.
Tako sem se lotila domače priprave napitkov, ki pa se nikakor ni izšla – sicer deluje enostavno, postopek ni tako zapleten, je pa treba dobro planirati v naprej, potem je pa kar packarija. Hkrati ostane tudi pulpa, ki je je v nekem trenutku preveč za sprotno porabo. Potem pa je Luka med iskanjem po internetu prišel do ideje o osnovi, ki bi bila vedno na voljo in ki bi jo enostavno samo zmešal z vodo.
- Kaj vama je bilo najbolj pomembno pri nastajanju Mimy izdelkov?
Pri oblikovanju najine mandljeve osnove sva si takoj zamislila kaj si želiva:
– res kakovostne eko mandlje iz Sicilije;
– čim manj sestavin, vsekakor brez dodanih olj, arom in raznih gumijev (o tem sva veliko prebirala);
– da bi bilo ml=ko na koncu res dobro, lepe bele barve in da bi se lepo penilo (to se nama je sicer zdelo kar malo težko, ampak je dejansko uspelo!);
– takoj sva si tudi zamislila, da bi bilo pakirano v steklen kozarec, da bi bilo čim bolj trajnostno.
- Kako sta poskrbela, da je za izdelke uporabljeno čim manj plastike? Je bil to izziv?
Najin fokus in zakaj sva se tega sploh lotila so bile bolj sestavine, sva si pa že na začetku zadala, da bi bilo vse skupaj čim bolj trajnostno, s čim manj plastike. Ker sva tako že začela, potem niti ni bilo tako zelo težko. Vedela sva kaj si želiva in sva našla takšne rešitve, drugih niti nisva gledala. Sva imela pa eno veliko prednost, in sicer, da so eni najkakovostnejših mandljev tako blizu nas – v Italiji.
Najina proizvodnja je sicer butična (majhna), zato neki kompromisi seveda so – dobavitelj nama je na začetku mandlje pakiral v vreče in glede tega nisva imela kaj.
Izziv pa bi rekla, da je predvsem pošiljanje steklenih izdelkov – kar nekaj paketov se je na poti razbilo, tako da sedaj res dobro zavarujeva, pri tem pa porabiva res veliko polnila. Hkrati je paket potem težji in stroški so takoj večji.
- Kateri je najbolj prodajan produkt, kaj je novega in kakšni so plani za naprej?
Hm… v bistvu imava le nekaj izdelkov, mandljevo in ovseno osnovo, decembra sva dodala še mešanico za kurkumin latte, to je vse. Kar se tiče osnov bi zelo težko rekla, katera se bolje prodaja. Je res hecno, na vseh promocijah, ki sem jih imela po trgovinah, je ljudem večinoma bolj všeč ovsena osnova. Ko pa gledam prodajo, sta pa zelo blizu, mandljeva osnova je po številu celo malenkost višja. Nisem se pa še lotila pretvarjanja kosov v litre napitka, kar bi bila najbolj realna ocena.
Trenutno se sicer ukvarjava z bolj birokratskimi zadevami, novim prostorom, eko certifikatom, novo spletno stranjo, tako da je zaenkrat fokus na tem in na promociji. V mislih sicer že imava nekaj novega, ampak je trenutno res samo v mislih, tako da naj zaenkrat še ostane skrito.
- Kateri zero waste izdelki pa so tvoji “must have” doma in na poti?
Kot sem že omenila zgoraj je bil najin fokus pri vsem skupaj predvsem na sestavinah. In podobno je tudi doma – smo še res daleč od zero-waste, se pa zavedamo pomena, tako da delamo neke majhne korake. Pri nas se je ves ta razvoj očitno vrtel okoli otrok, z njima se učiva in rasteva tudi midva. Tako so bili eni naših prvih zero-waste izdelkov izdelki za otroke (pralne krpice, ki so sedaj robčki, prsne blazinice, ki so sedaj blazinice za odstranjevanje make-upa, pralne plenice, te smo dali naprej). Poleg teh osnov kot so stekleničke za vodo, vrečke za v trgovino na priročnih mestih, kar nekaj domače kozmetike (tukaj gre zahvala tašči), … Super se obnesejo tudi bombažne krpe za brisanje pultov in pa čiščenje s čim bolj domačimi čistili (limona, soda, kis). Kot sem že omenila, pa imamo tudi mi še veliko prostora za napredek.
Hvala Manca za odgovore! Midve sva navdušeni nad ovseno osnovo. In tudi pri nas doma otroci zelo radi pijejo rastlinsko ml=ko in da zmanjšujemo količino odpadkov in seveda pitje vseh dodatkov, smo presedlali na Mimy ovseno osnovo.
Se veselimo novosti, ki prihajajo – vse od eko certifikata (bravo!!), spletne strani in seveda tudi novega produkta.
Za vse Mimy navdušence in tiste, ki boste to še postali, pa velja do konca marca 2023 15% popust na Mimy ovseno osnovo!
Zelo bomo veseli tudi delitve in komentarjev. Ne pozabi nas označiti na socialnih omrežjih z @moja_cula in @mimy.nutbase